بلاگ دبی بازار, راهنمای خرید, لوازم خانگی استوک

تفاوت کالای استوک با دست دوم

تفاوت کالای استوک با دست دوم

بسیار از افراد تا به امروز فکر می کردند که کالاهای استوک همان کالای دست دوم و استفاده شده است. که بنابر میزان استفاده دچار استهلاک شده است. اما باید این را بدانید که کالا های استوک با کالای دست دوم دارای تفاوت هایی هستند که ما می خواهیم در این پست به تفاوت کالای استوک با دست دوم بپردازیم. و بدانیم که خرید کدام یک از این دو مورد برای ما بهتر و با صرفه تر از نظر اقتصادی است. برای پاسخ به تمامی سوالات خود در خصوص تفاوت کالای استوک با دست دوم این مقاله را تا آخر مطالعه فرمایید.

استوک چیست؟

قبل از هر چیز بیایید به تعریف دقیق کلمه استوک بپردازیم. استوک در واقع کالایی می باشد، که با هدف فروش مجدد وارد بازار تجارت می شود. اگر چه در کشور ما ایران واژه استوک به خوبی شناخته نشده است. و اغلب افراد فکر می کنند که کالای استوک در واقع همان دست دوم است. اما باید گفت اگر چه کالای استوک به نحوی جزء کالاهای دست دوم به شمار می آید. اما عمده تفاوت هایی بین این دو است که ما می خواهیم به تفصیل به بحث در مورد آن بپردازیم.

یکی از سیاست های خوبی که فروشگاههای اروپا و یا آمریکا دارند قابلیت ارجاع بی قید و شرط لوازم برای مشتریان وفادار است. در این حالت افراد پس از خرید محصول تا 30 روز وقت دارند بدون قید و شرط محصول خریداری شده را پس داده و معادل قیمت آن محصولی دیگر و یا حتی تمامی پول خود را دریافت نمایند.

این نوع از کالا ها به طور کامل از پروسه فروش در فروشگاه خارج شده و وارد انباری فروشگاه می شوند. و در آن جا به عنوان یک محصول استوک قلمداد می شوند. این نوع از کالا ها را بنابر حالت استفاده شده و یا آکبند به صورت A,B,C و D درجه بندی می شوند. سپس در آن جا به صورت عمده به فروشندگان استوک فروخته می شود تا وارد چرخه ی فروش و استفاده شوند.

پس با این وجود محصولات استوک یا کاملا آکبند و کار نکرده هستند. و یا اینکه حداکثر یک ماه از استفاده آن ها گذشته است. که در این حالت کالا دچار استهلاک نشده است. البته باید گفت که این حالت به نحوه ی استفاده مشتری قبلی و حالت نگهداری در انبار کاملا نو و تازه و با این که دچار خط و خش و یا فرورفتگی شده باشند. دبی بازار نیز به عنوان یک فروشگاه آنلاین سعی دارد علاوه بر فروش محصولات آکبند و درجه یک در برند های معروف و با کیفیت بهترین محصولات استوک را به طور مستقیم خریداری کرده و با قیمتی باورنکردنی در اختیار شما قرار دهد.

تفاوت کالای استوک با دست دوم

کالای استوک اپن باکس

کالا های استوکی را که تنها بسته بندی آن ها باز شده و عملا حتی روشن هم نشده اند را اصطلاحا اپن باکس می گویند. این نوع از کالا اصلا کار نکرده اندو و تنها تفاوتی که با محصول آکبند دارند. همین باز شدن جعبه می باشد. که می تواند باعث بالا رفتن قیمت آن به نسبت سایر محصولات استوک باشد. که حتی در این حالت نیز این محصولات به نسبت کالای نو و آکبند بسیار با صرفه تر می باشد. و از قیمت خیلی پایین تری برخوردار است.

تفاوت کالای استوک با دست دوم

یکی از اصلی ترین تفاوتی که می توان بین یک کالای استوک با یک محصول دست دوم قائل شد. میزان استهلاک قطعات داخلی آن است. بنابر این کالاهای دست دوم به میزان کارکردی که قبلا داشته اند می توانند به مقدار کم یا زیاد دچار استهلاک شده باشند. در حالی که در محصولات استوک به دلیل استفاده نشدن و یا استفاده در حد یک ماه به سختی استهلاک دیده می شوند. و تقریبا نو و بدون عیب هستند. به علاوه ممکن است در بین محصولات استوک شما محصولی را بیابید که به دلیل استفاده نشدن با مدل نو و آکبند خود در یک سطح قرار گیرد. در حالی که شما نمی توانید هیچ کالای دست دو را بیابید که مدل نو خود در یک رده باشد. و این مورد به عنوان دومین تفاوت کالای استوک با دست دوم می باشد.

شما در محصولات استوک گاها با مواردی برخورد می کنید. که برای مصارف صنعتی تولید شده اند. و به نسبت محصولات هم رده خود از توان ، قدرت و کیفیت بالاتری برخودارند. از همین رو در کشور ما بسیاری از شرکت ها و واحد های تولید کننده نسبت به خرید محصولات استوک با کیفیت بالا تمایل زیادی نشان می دهند. و این محصولات نیز می توانند با صرف کمترین هزینه بالاترین بهره وری را برای آن ها به ارمغان بیاورند.

اگر چه کالاهای استوک زیاد به روز نیستند اما باید بدانید که نهایت از تولید این محصولات دو یا سه سال زمان گذشته است. چرا که حتی محصولاتی که یک سال از تولید ان ها گذشته باشد و به فروش نرسیده باشند نیز از فروشگاه های اروپا جمع آوری شده و به عنوان محصول استوک قلمداد می شوند در نتیجه شما می توانید با خیالی آسوده کالای استوک مورد نظر خود را خریداری نموده و مطمئن باشید برای سالیان طولانی برای شما کار خواهد کرد.

تفاوت کالای استوک با دست دوم

مزایای کالا های استوک

یکی از بزرگترین مزیت های کالا های استوک این است که اغلب این محصولات به سفارش اروپا و آمریکا تولید شده اند. لذا از نظر کارایی، کیفیت و توان در سطح بسیار بالایی قرار دارند. بنابراین این نوع از محصولات با قدرتی فوق العاده ای که دارند می توانند برای مدتی طولانی بدون کوچکترین عیب کار کنند. این گونه از محصولات به دلیل داشتن کیفیت بالا در مواد اولیه و قطعات می توانند در بدترین شرایط کار کرده و نیاز های مختلف شما را به راحتی بر آورده سازند. فروشگاه دبی بازار کیفیت محصولات خود را تضمین می نماید. و می تواند یک فروشگاه معتبر و مطمئن برای خرید هر گونه محصول استوک باشد.

معایب کالاهای استوک

همانگونه که گفته شد کالا های استوک به عنوان یک محصول دست دوم با برخی تفاوت ها ارائه می شود. به همین منظور یکی از معایب ویژه که مختص به این محصولات است. بنا به شرایط مشتری قبلی و طریقه ی انبار داری آن ها می تواند دارای خط و خش و یا فرورفتگی باشند. و یا اینکه برخی از محصولات استوک به دلیل حالت مصارف صنعتی از ظاهری زیبا برخوردار نیستند. و این دو مورد می تواند از معایب این نوع از کالا ها باشد.

سخن آخر تفاوت کالای استوک با دست دوم

حال که با تفاوت کالای استوک با دست دوم آشنا شدید. باید این نکته را یاد آور شویم که در کشور ما به دلیل نوسانات شدید ارزی و پایین آمدن قدرت خرید مردم جامعه بازار خرید و فروش کالا های استوک بیش از هر زمان دیگری رونق گرفته است. و در این بین افرادی از خدا بی خبر هستند که انواع محصولات بی کیفیت و دست دوم و یا ایرانی را به عنوان کالای استوک با سود های کلان به افراد ساده می فروشند و در این بین سود زیادی را از این معاملات می برند. فروشگاه دبی بازار با داشتن سابقه ی چند ساله در امر فروش انواع لوازم نو و استوک می تواند شما را در این راه یاری دهد. و محصولات استوک را با تضمین اصالت خدمت شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *