بلاگ دبی بازار, راهنمای خرید, لوازم خانگی استوک

خرید لوازم خانگی استوک

خرید لوازم خانگی استوک

خرید لوازم خانگی استوک

کشور ما در حال حاضر در یک حالت بد اقتصادی به سر می برد که همین امر سبب شده که کاربران امکان خرید محصولات با کیفیت بالا با توجه به نوسانات شدید ارزی را نداشته باشند. کالاهای استوک در واقع به محصولاتی اطلاق می شود که از کیفیت بالایی برخوردارند. و از کشور های دیگر وارد می شوند. و به نسبت از قیمت مناسب تری برخوردارند. و تقریبا مشابه کالاهای تازه و نو می باشند. در کشور ما ایران از گذشته تا به امروز خرید لوازم خانگی استوک مرسوم بوده است. ما در این بلاگ سعی داریم کلمه استوک را برای شما تعریف کنیم. و شما را با معنی دقیق آن آشنا سازیم. با ما همراه شوید.

خرید لوازم خانگی استوک

استوک چیست ؟

استوک در زبان لاتین به معنی کالای ذخیره شده در انبار می باشد. اما در کشور ما و در زبان فارسی عموما به کالاهایی استوک گفته می شود که دست دوم باشند. اما باید این نکته را بگوییم که عموما کالاهای استوک دست دوم نیستند. چرا که در برخی از کشور ها مانند اروپا، آمریکا و … سیاست فروشگاهها بدین صورت است که مشتری می تواند محصول خریداری شده را پس از 30 روز بدون قید و شرط مرجوع نماید. و پس از آن مطابق با مبلغ پرداختی خرید دیگری انجام دهد. که پس از آن محصول مرجوعی به داخل فروشگاه بر نمی گردد. و به انباری منتقل می شود . در آن جا به قیمت پایین تر به فروش می رسد.

گاها این گونه محصولات حتی از بسته ی آکبند خود باز نشده و عملا تازه و نو هستند. این نوع از محصولات با درجه بندی A/B/C/D به صورت عمده به فروش می رسند. و با خرید یک محصول استوک درجه A شما می توانید با قیمت پایین یک محصول کاملا سالم و آکبند را دریافت نمایید.

Home appliance shop

تفاوت کالای استوک با کالای دست دوم

باید گفت که کالای استوک با کالای دست دوم که مدت زیادی کار کرده و دچار استهلاک شده است کاملا متفاوت است. همانگونه که گفته شد در کشور ما به دلیل نوسانات ارزی و وضعیت بد اقتصادی خرید محصولات استوک بیش از پیش رونق گرفته است. که افراد زیادی اقدام به خرید و فروش لوازم استوک نموده اند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کالای دست دوم با استوک تفاوت های اساسی دارد. در بحث استوک باید گفت که قطعات یدکی و بردها از جمله گرانترین محصولات استوک به شمار می روند لذا در هنگام خرید این نوع از لوازم باید کاملا هوشیار باشید که بنابر هزینه ای که می کنید. محصول دست دوم را به جای استوک به شما قالب نکنند.

Home appliance shop

چگونگی تشخیص استوک و دست دوم

برای تشخیص کالای دست دوم همانطور که قبلا اشاره شد. کالای دست دوم به دلیل استفاده دچار استهلاک شده است. و شما می توانید با روشن کردن دستگاه این نکته را تشخیص دهید. حال این استهلاک به دلیل استفاده کم و یا زیاد می تواند متفاوت باشد. در حالی که کالای استوک اینگونه نبوده و بدون استهلاک و خرابی است. همچنین کالای دست دوم به دلیل استفاده ظاهر آن تغییر خواهد کرد و دچار خط و خش و یا رنگ پریدگی خواهد شد. درحالی که محصول آکبند ظاهری نو و تازه دارد.

خرید لوازم خانگی استوک

مزایای کالا های استوک

یکی از عمده ترین مزایای کالای استوک قیمت مناسب آن است. شما با خرید یک کالای استوک با پرداخت هزینه ی کمتر به نسبت مدل نو و تازه آن با دریافت خدمت یکسان و رفع نیاز خود در هزینه های خود تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که لوازم خانگی های استوک به نسبت مدل های تازه دارای تفاوت قیمت چند میلیون تومان می باشند. که حتی در لوازم های بزرگ مانند یخچال ، لباسشویی و غیره این رقم بالا تر نیز می رود که در وضعیت اقتصاد امروزی بسیار عالی می باشد. و یکی دیگر از مزایای این نوع از محصولات امکان فروش راحت تر آن ها در صورت عدم نیاز است.

خرید لوازم خانگی استوک

دلیل قیمت پایین محصولات استوک چیست؟

از دلایل عمده پایین بودن نرخ محصولات استوک قانون اسقاط 5 ساله برای لوازم برقی است. بعد از گذشت 5 سال از محصول مورد نظر شرکت های سازنده از ارائه خدمات و تهیه لوازم جانبی به این محصولات منع می شوند. و در نتیجه کاربران باید یک محصول جدید را جایگزین نمایند. البته این کار برای شرکت سازنده بسیار سود آور است. چرا که می توانند با فروش محصولات جدید تر سود بیشتری عاید خود کنند. در نتیجه فروشگاهها نیز محصولاتی با ضمانت 5 ساله را اگر یک سال از تاریخ تولید آن گذشت و به فروش نرسید را بایگانی کرده و آن را به انبار منتقل کرده و پس از آن ، این محصولات را با قیمت های بسیار پایین به صورت عمده به فروش می رسانند.

همانگونه که در کشور خودمان شاهد تغییر خودروهای قدیمی و فرسوده به خودرو های تازه و نو با دادن تسهیلات به خریداران باعث ترغیب آن ها برای جایگزین کردن با یک خودروی نو می شود . در کشور های پیشرفته هر محصولی که از رده خارج می شود ویزیتور شرکت به مراجعه به خریداران بابت استفاده از محصول قدردانی کرده و به آن ها خرید محصول جدیدتر با تخفیف ویژه را پیشنهاد داده و محصول قدیمی را از آن ها باز پس گرفته و اختلاف قیمت را به صورت اقساطی از آن ها دریافت می نماید.

به همین دلیل محصولات استوک اگرچه نو هستند. اما قیمت پایینی دارند . و در کشور ما شما می توانید به راحتی با اطمینان از نو بودن این محصولات آن ها را به راحتی خریداری کرده و به نسبت خدمات و کیفیت بالایی که این محصولات دارند. شما مکی توانید با قیمتی بسیار مناسب آن ها را خریداری نمایید.

سخن پایانی

اگرچه محصولات استوک بسیار قیمت مناسب و کیفیت بالا هستند اما باید این نکته را یاد آور شوییم که امروزه به دلیل گرمی بازار این گونه محصولات برخی افراد سودجو محصولات دست دوم و یا حتی ایرانی را به اسم استوک به خریداران می فروشند. پس بهتر است برای خرید لوازم خانگی استوک به یک فروشگاه و یا یک شرکت معتبر مراجعه نمایید. و با خیالی راحت محصول خود را خریداری نمایید. دبی بازار به عنوان یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش محصولات نو و استوک در بهترین برند های روز دنیا با سابقه ی چند ساله در زمینه فروش محصولات با کیفیت می تواند به شما در این زمینه کمک کرده و بهترین محصولات استوک اروپایی را با ضمانت اصالت و کیفیت بالا به شما ارائه دهد. تنها کافیست با کارشناسان ما با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *